De social media ontwikkelingen voor 2016

Hij is er weer, Emerce heeft weer een duidelijk overzicht gemaakt van alles wat we kunnen verwachten op het gebied van social media in 2016.

De belangrijkste trends op een rijtje:

  • Motion content zal een steeds grotere rol gaan spelen
  • Less is more: minder maar goede content is beter dan vele slechte content
  • Social zal veranderen: meer conversiebuttons, zodat social media ook als conversie ondersteunend middel gezien zal worden
  • Twitter > Instagram
  • Contentsegmentatie: elk medium inzetten waar het goed in is
  • Privacy wordt steeds belangrijker
  • Meer adblockers, dus creatief omgaan met het verspreiden van je content

Ikzelf zat ook nog te denken aan het gebruik van Whatsapp. Steeds meer bedrijven zetten Whatsapp (appcare) in voor direct contact met hun klanten. Radio 538 deed dit al tijdens hun Koningsdagfeest in Breda. Ook SuitSupply zet WhatsApp op een briljante manier in. Klanten kunnen vragen of kleding op voorraad is en als ze willen krijgen ze meteen een betaallink doorgestuurd. Je raakt de klant zo dus niet kwijt maar zorgt meteen voor conversie. Iets waar waarchijnlijk meer bedrijven mee aan de slag zullen gaan in 2016.