1 april, kikker in je bil

Het is weer zover, 1 april. De dag waarop iedereen elkaar in de maling neemt. En het lijkt wel of deze dag steeds meer aan populariteit wint. Vroeger vond ik deze dag geweldig, want ik mocht zo vaak als ik wilde iedereen in de maling nemen. 'He pap, er zit iets op je gezicht', zulke dingen. Heerlijk was dat!

En nu vind ik deze dag nog steeds heerlijk! Vooral omdat grote bedrijven en organisaties helemaal los gaan. Coolblue introduceert magazijnen aan huis, Mediamarkt heeft een easy-chipper in hun nieuwe assortiment opgenomen en Tony Chocolonely heeft chocolade met bio-wiet geintroduceerd. GE-WEL-DIG! Dankzij social media worden deze ludieke berichten ook meteen viral en dat wil natuurlijke elke organisatie. Bedrijven gaan hier steeds slimmer mee om, want de likes, shares en retweets zorgen voor een ongekende populariteit van het bedrijf. Win-win situatie dus.

Wil je weten welke 1 april grappen er in dit jaar gemaakt zijn? Bekijk ze in een up-to-date overzicht op Marketingfacts.nl